29 December 2009

[Tim Burton's Alice in Wonderland]



Directed By: Tim Burton
Produced By: Richard D. Zanuck, Joe Roth, Suzanne Todd, Jennifer Todd
Written By: Linda Woolverton, Lewis Carroll (Novel)
Starring:Johnny Depp, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Crispin Glover, Mia Wasikowska
Release Date: 4 March 2010


dari pengarah yang membawakan anda kisah nightmare before christmas, beetlejuice dan edward scissorshand, beliau kali ini mengarahkan sebuah kisah epik Alice in Wonderland dengan gaya tersendiri.. seperti yang anda jangka filem2 tim burton sangat terkenal dengan tema2 gothic dan filem ini pun x terlepas dari tema tersebut..beliau berjaya membawa dimensi baru kepada kisah dongeng popular ini.. melihat pada poster2 teaser filem ni pon dapat tgk watak2 filem ini xseperti kisah2 dongeng yang pernah kita tengok.. typical Tim Burton.. hehe


jalan cerita pon beliau telah ubah sikit dimana kali ni alice sudah pon berumur 17 tahun ketika itu telah melarikan diri apabila mendapat tau yang dia akan dikahwinkan.. dia lari ikut white rabbit hingga sampai ke wonderland, tempat yang dia pernah datang 10 thn dahulu tapi dia x ingat langsung dia pernah masuk ke wonderland dulu.. wonderland ketika ini mengalami pergolakkan kuasa dimana menyaksikan alice terpaksa membantu white queen dan makhluk2 dalam wonderland tu untuk menyingkirkan red queen dari takhta wonderland.. menarik?? memang menarik sebab filem ini adalah the most awaited movie in 2010.. sama2 kita nantikan..


COMING SOON BEBEH..
THANX FOR READING..

ChesterChaz Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

1 comment: