09 November 2010

[Unstoppable : 1,000,000 tons, 100,000 lives, 100 minutes]


UNSTOPPABLE

File:Unstoppable Poster.jpg

Director : Tony Scott
Writer : Mark Bomback
Starring : Denzel Washington (The Book of Eli), Chris Pine (Star Trek), Rosario Dawson (Percy Jackson : Lightning Thief)

Sinopsis :
Sebuah syarikat kereta api panik bekerja untuk mengelakkan sebuah kereta api, barang tak berawak setengah batu-panjang membawa cecair mudah terbakar dan gas beracun dari memusnahkan bandar.
Seorang jurutera lokomotif veteran (Denzel Washington) dan pengalir kereta muda (Chris Pine) mengejar kereta pelarian di sebuah lokomotif yang berbeza untuk membawa pelarian di bawah kawalan sebelum terlambat.

Source : IMDb and Wikipedia
Direct Translate : Encik Google


hero dalam citer ni.. kacak x.. haha
(credit to chicagonow.com)

Ape yang aku teruja dengan cerita ni adalah sebab ianya diambil dari kisah sebenar atau dalam bahasa bugisnya based on a true event.. cerita2 yang camni mmg syok woo layan..so dengan rasa rendah dirinya aku mempelawa sapa2 diluar sana yang teringin nak wat filem berdasarkan hidup aku jangan segan2 nk contact yer... kalo buleh pelakon pn bia la aku.. baru laa dpat feel watak tu kn.. haha..


stylo kannn.. hee
(credit to manipulative-people.com)

okeh2.. berbalik kepada citer unstoppable nih.. ia mengisahkan sebuah train yang terlepas dari kawalan dan menderu dgn kelajuan max sambil membawa muatan bahan api phenol..so macam2 usaha dilakukan ntuk stopkn ketapi ni.. ada cara bodo sengal dan berbagai lagi.. haha.. last2 ade 2 org hero ni pegi begadai nyawa ntuk selamatkan sebuah bandar dari menjadi mangsa letupan ketapi ni.. whoaaaaaaaa...

cter ni mmg syok laaa.. penuh dengan aksi2 yang x djangka.. punye la besh cter ni smp kn kalo anda tertido rugi lah anda.. hikhikhik..so macam biasa laa ending die mesti korang da dpt predict kn.. last2 mst laa hero tu jadik hero.. ehh lupe.. ade lagi satu watak hero.. so 3 org laa sume hero cter ni yang dok nak stopkn ketapi tuh..


antara babak yang mendebarkan lam citer nih..
(credit to filmgarmott.blogspot.com)

jadik saya memberi cter ini rating sebanyakkk....
*drum roll*

[7.25/10]



untuk mengakhiri post ini sila nikmati Fun Facts tentang cerita ini:

1. Ketika dalam pembikinan cerita ini, sebuah ketapi yang digunakan dlm filem ini tergelincir di Brgidgeport, Ohio.. tiada kemalangan jiwa dilaporkan.. hee

2. Denzel Washington pernah menarik diri untuk berlakon cerita ni sebab bayaran yang diberikan tidak setimpal dengan bayaran standard beliau iaitu $ 20 mil. 20th century fox telah berbincang semula dengan beliau dan akhirnya beliau setuju untuk berlakon dalam cerita ni.

3. Filem ini telah dibikin sejak tahun 2004.
ChesterChaz Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

1 comment: