02 November 2010

[RED : still armed.still dangerous.still got it]


Red Poster

Director : Robert Schwentke
Writer: Jon & Erich Hoeber (Screenplay), Warren Ellis & Cully Hamner (Graphic Novel)
Cast: Bruce Willis (Frank Moses), Mary-Louise Parker (Sarah Ross), Morgan Freeman (Joe Mathisen), John Malkovich (Malvin Boggs)

Sinopsis:
Berdasarkan kultus DC Comics novel grafik oleh Warren Ellis dan Cully Hamner, RED adalah sebuah aksi-komedi dibintangi Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich dan Helen Mirren.

Frank (Bruce Willis), Joe (Morgan Freeman), Marvin (John Malkovich) dan Victoria (Helen Mirren) yang digunakan untuk menjadi agen CIAS atas tetapi rahsia mereka tahu hanya membuat mereka target Agencys atas. Sekarang berbingkai untuk pembunuhan, mereka harus menggunakan semua kolektif licik pengalaman mereka, dan kerjasama untuk tinggal satu langkah di depan pengejar mematikan mereka dan tetap hidup. Untuk menghentikan operasi, embarks pasukan pada misi, mustahil lintas negara untuk masuk ke dalam markas rahsia CIA, di mana mereka akan mengungkap salah satu konspirasi terbesar dan menutup-up dalam sejarah kerajaan.

Source: IMDb
Direct Translate : Google Translate


Frank Moses dan Sarah Ross

cerita ni memang menarik dan memang aku rekemen kt kamu kamu dan kamu untuk tgk yer..mengisahkan bruce willis seorang ejen CIA yang bersara terpaksa kembali beraksi sebab ade cubaan membunuh beliau dan rerakan nye.. bruce willis mmg seswai la ngn watak ni.. sebab die pon hero yang veteren dan bleh dikatakan elok bersara la.. ahaha.. tp lakonan nye mmg superb laa.. xkurang jugak ada yg mengatakan bruce willis ni comel.. apekaaa!! aku comel lagi kot.. muahaha..

penuh dengan aksi dan action sepanjang citer ni.. gelagat Malvin lakonan John Malkovich yang gilos menghidupkan lagi citer nih.. memang lawok tgk gelagat die nih.. seorang yang sengal dan lagi menyengalkan.. haha.. awek lam cite ni pon agak comel.. sila sila lah cuci mata yek.. heee

http://decretus.com/http://reviewmovieblog.com/wp-content/uploads/2010/08/red-movie2.jpg
antara agent2 CIA yang dah "bersara" hahaha

so saya sebagai seorang pengkritik filem memberi markah sebanyakk.....

[7.8/10]

untuk mengakhiri review cter ini hayati quote dr citer nih..

Frank Moses: Kordeski trained you?
William Cooper:Yea?
Frank Moses: I trained Kordeski.


ChesterChaz Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

No comments:

Post a Comment